مرحبـا بـك!

مرحباً بكم في منتدى ألمانيا

Login with Facebook

التصنيفات

في هذه المشاركة

الجنسية الالمانية
  • يا جماعة مفيش واحدة اتجوزها واخد الجنسية الالمانية.. أنا زهقت من أم مصر دي.. xD
  • هههههههههههههههههههههههه @magdi89
  • The user and all related content has been deleted.
  • مجدي، مصر هي اللي زهقت منك، وبعدين حد قالك اعد فيها ، ما بلاد الله واسعة
  • المهم هو عايز يجيب من الآخر يا أسامة، ممكن يتزوج واحدة عندها 50 سنة ويسافر ويشتغل وكله ماشي
  • اه يا خويا رهيف اوي
  • يا رافع راسي
  • انا مع الاخت ساره مصر هى الى زهقت منك
  • @sara 1221
    تتجوزيني ؟! xD
    just kidding..
  • الاخ المدعو سيمان ده والاخت اللي اسمها سارة فايز دي.. هي مصر تبئا خالتكو ولا ايه ؟؟!!
  • أسامة ورزقي انا جاي المانيا في الصيف.. اقابلكوا هناك بئا ان شاء الله.. ونتكلم اكتر بئا عن موضوع الجواز والكلام ده..
  • لا يا استاذ مجدى بس مصر بلدك الى سعدك ملكش يد فى اختيارها. زى الام بالظبط
  • لا طبعا يا سيد سيمان.. انا اه مكنش ليا اختيار اني اتولد فيها او في غيرها.. بس ليا الاختيار اني اعيش في اي بلد غيرها.. والمشكلة مش في مصر نفسها.. المشكلة في شعبها.. لو الشعب الالماني ده على سبيل المثال كان عايش في مصر.. كانت هتبئا من انضف دول العالم..
  • مجدي، كنت ممكن تقول عايز تسافر من غير ما تعيب في بلدك، او في ناس بلدك، لانك حتى لو سافرت مصر حتفضل بلدك وبلد اهلك، وعامة البلد دي احسن من غيرها، ما حدش بيختار يتولد فين، ولا يختار ابوه وامه، ولا يختار اهله، لكن ممكن يختار حياته حتبقى ازاي
  • وانا مش بعيب فيها يا سارة.. علشان مصر ملهاش ذنب في كل اللي بيحصل.. انا بقول الحقيقة.. انا مصري وبقول ان فعلاً الشعب المصري محتاج يتغير وكل واحد يبدأ يغير من نفسه.. علشان بالمنظر ده بالظبط 10 سنين وهنبئا عايشين على الشجر زي القرود بالظبط..
  • ان شاء الله، نبقى احسن بلد في الدنيا، بس هما يسيبونا في حالنا، لان فعلا في ناس كتير مش عايزانا نبقى كويسين ونبقى محترمين، بدليل العلماء العرب الكتير اللي تم اغتيالهم.
  • يا رب يا سارة والله الواحد نفسه فعلا بلده تكون احسن بلد في الدنيا كلها..
  • كلامك مظبوط فعلاً يا رزقي..
    الحياة في معظم الدول العربية حاليا اصبحت معاناة.. لازم نبدأ فعلا نغير سلبياتنا..

• لايك @magdi89، عرفنا بنفسك ممكن تنضم للشلة
  • @sara20fayez يشرفني طبعا يا سارة..
    أنا مجدي المكاوي 25 سنة دارس ادارة اعمال وحاليا بدرس لغات وترجمة في جامعة مصر..
  • تشرفنا يا مجدي، وانا سارة مهندسة كهرباء، 29 سنة، من اسكندرية.
    بتدرس لغات ايه؟
  • اهلا بيكي يا سارة..
    انا معايا أنجلش وحاليا بدرس الماني واسباني..
  • وفي المستقبل ان شاء الله.. ممكن شوية صيني
  • بالظبط يامجدى ... يبقى العيب فينا احنا مش فى مصر ..
    مصر هى مصر من 7000 سنة لما كانت فى عز ازدهارهة ومجدها لكن الناس هى الى بتغير .
  • ربنا يوفقك يا مجدى .. وصدقنى مهما حتلف وتعيش برا مصر مسيرك حتحنلها بالرغم من الى شوفتو فيها ومشاكلها .. والى بقولهولك دة عن تجربة شخصية مش كلام وشعارات
  • رجل البحار، انت قبطان بحري؟ @seaman
  • مجدي كل دا عربي انجلش اسباني الماني صيني :-B ، احنا مصريين ونقر على بعض زي ماحنا عايزين ههههه
  • @seaman بالظبط ده اللي انا بتكلم فيه.. وفي النقطة دي انا متفق معاك تماما.. ويا رب نقدر نرجع امجاد مصر تاني..
    ربنا يخليك يا رب ويوفققك انت كمان.. واكيد طبعا الواحد مهما خرج ولف وسافر هيحن لبلده.. ولازم نبدأ نشتغل على نفسنا ونطور نفسنا علشان مصر ترجع تاني احسن من الاول..
  • @sara20fayez
    انا اصلا بحب اللغات جدا وبحب اتعلم دايما لغات جديدة.. ده غير ان الزمن اللي احنا فيه دلوقتي بئا معتمد بشكل كبير على اللغات..
    لأ قري براحتك ماحنا مش فالحين غير في كده :P : D .. بهرج معاكي اوعي تزعلي xD
  • ههههه، بتمنالك التوفيق يا مجدي، انا محتاسة في الانجلش، لسة المشوار طويل الكلمات مابتخلصش، وكنت بعرف شوية فرانسي
  • ويا رب يوفقك انتي كمان ويوفقنا جميعا.. تمام لو محتاجة اي مساعدة في الانجلش انا موجود.. ;)
  • ربنا يخليك يا مجدي، انت برفكت ان انجلش؟
  • مبحبش اشكر في نفسي.. B-)
  • لايا باش مهندسة ساره انا مش قبطان ولا حاجة انا مجرد بحار . وعلى فكرة seaman فى المصطلحات البحرية بمعنى بحرى او بحار . وياريت متفهمنيش غلط دى مجرد معلومة :)
  • يارب يامجدى نرجع زى الاول واحسن
  • ممممم ما بعرف شو احكي ،،،، بس ما بصير هيك انو الشخص يتزوج ويكون السبب الرئيسي هوه الجنسيه
  • يعني ايه بحار @seaman
  • @seaman يا رب باذن الله..
  • @Mirna.. ده كان على سبيل التهريج يا ميرنا لان انا كنت مخنوق جداً من الاحداث الموجودة في مصر والوطن العربي كله الايام دي لدرجة اني فكرة في الهجرة..
    معندكيش عروسة المانية بئا.. xD
  • جوزيه يا ميرنا، خليه يطرقنا :)، ولما تسافر ابعتلي زيارة
  • @Sara20fayez.. اوعدك اول ما أخد الجنسية الالمانية هبعتلك زيارة يا ستي.. ادعيلي بئا ;D
  • ممم صح الي فتره كمان بسمع بالصحف الآلمانيه انو مصر فيها مشاكل ،،،، هوه بالآحرى كل البلاد الآسلاميه العربيه حاليا في مشاكل بحس @magdi89
  • hhhhhhh لا طبعا انا بحب روح الفكاهة بالتعليقات @magdi89