صيدلى ارغب بالعمل فى المانيا - منتدى ألمانيا

مرحبـا بـك!

مرحباً بكم في منتدى ألمانيا

Login with Facebook

التصنيفات

في هذه المشاركة

صيدلى ارغب بالعمل فى المانيا
  • يا جماعة ياريت حد يفيدنى . انا عايز احصل على قبول دراسة لغة المانية فى المانيا. ياريت لو حد يعرف معهد او مدرسة وكيفية التواصل معاهم .
    نقطة تانية : حد عنده فكرة انا ك صيدلى ازاى اقدر اعمل ك صيدلى فى المانيا ؟ وهل الموضوع صعب ولا ممكن وفرص العمل متوفرة بالنسبة ل صيدلى عربى ؟
  • اهلا يا زميل!
  • انا طبيب اسنان فلسطيني ، برضه بدي ادرس لغه في المانيا ، بحثت كتير ، لقيت جامعه

http://www.tu-clausthal.de/Welcome.php.en

بدرس لغه تكلفتها ممتازه ورخيصه تعتبر ، وطبعا ممكن الواحد يسكن في سكن الجامعه بكون سعره ممتاز ، لانه تعتبر طالب في الجامعه والاكل في الجامعه

بكون سعر كويس ، وهادا عنوان الجامعه ،

واهم ميزه انه المدينه هادي كلاوستال جنب مدينة غوسلار :)) :)) B-) :)>-

الي بيعطوا فيها بيوت ببلاش للناس ،

ممكن الواحد يقدم في البلديه تبعت المدينه يمكن يطلعلك سكن ببلاش

تكلفة الكورس سنه كامله من اول مستوى لاخر مستوى 2000 يورو
  • - من ناحيه فرص العمل ب بحكيلك انو فرص العمل والصيدليات العربيه وغير العربيه في المانيا فهي موجوده في كثره في المانيا ،

- بالنسبه لكورس اللغه @shore_star , فبنصحك انو تعمل متل اللي حكا صديقنا @ehabgazi , لانو طريقتو فيها توفير مالي كتير وفيها قرص عمل كتير ومن ناحيه البيت متل ما حكالك رح بتاخدو ببلاش بس تقدم عليه .

- بالنسبه للشغل في آلمانيا ك صيدلي ، فآنت اول شي بتدرس اللغه الآلمانيه ل آمتحان b1 , بعدها بتدرس دوره مدتها ٦ شهور للصيدله ، وبس تخلص الدوره بتكون جاهز للعمل بالصيدليات في المانيا .

• يا ريت ما تكتب سؤالك اكتر من مره @shore_star .... عشان ما تسبب بانو المنتدى يكون غير منظم
  • تماما النصائح الموجوده هي صحيحه ومفيده 100%100 الك @shore_star
  • السلام عليكم
    لو فرضا قبلوني عشان ادرس لغه ونجحت ازاي ممكن اقدم على كورس الصيدله ده وبعد ما انجح فيه هل كده اخد اقامه ولا ايه ؟
  • مينفعش اخد اللغه وانا في مصر يعني اون لاين